Hari-hari yang sejuk

Menjengah ke laman maya ni banyak berita baru dari dalam dan luar negara termasuk Malaysia. Dah 4,5 hari tak melawat. Alhamdulillah minggu lepas dapat kami pergi bercuti sempena cuti yang panjang dari tempat aku keje. Dapatlah cuti sempena Krismas, Boxing Day dan cuti barang tak ada nak dikerjakan.

Setiap hari adalah hari yang sejuk. Malam-malam rumah pasti dipanaskan dengan ‘heater’ kalau tak kebekuan melanda badan. Makanan yang di letakkan diatas meja, air semua akan sejuk. Kuah pun akan beku. Tak perlu masuk dalam peti ais. Paling best kalau nak guna minyak gamat dan minyak afiat mesti kena panaskan atas ‘heater’ dalam 15- 1/2 jam sebelum digunakan sebab minyak dah bertukar menjadi pepejal dalam botol.

Kulit kering dan gatal sokmo. Kalau luka kat tangan walaupun kecik mesti ambik masa 1-2 minggu untuk baik. Taknak bagi kering kena lah letak ‘lotion’ sokmo. Hidung akan berair kalau sejuk sangat. Bila dah kering maka banyak lah najis-najis dalam hidung. So hidung kena lah selalu dibersihkan tak kira dengan cara apa sekali pun. huhuhu.

Advertisements

2 comments so far

  1. teruterubozu288 on

    sian nye….wei mn gambo g italy??

  2. e-man on

    najis-najis dlm hidung kuar mengalir dlm mulut. uwekx3


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Pages

  • Meta

  • %d bloggers like this: