Hari-hari berlalu

Setiap saat masa berlalu dengan pantas. Sedar tak sedar dah hujung tahun 2009. Terasa macam semalam je 2009 muncul. Tapi berapa Hijrah yek?!! Ini yang selalu orang muslim terlupa. Mungkin ini lah doktrin barat yang mahu kita ikut cara berfikir, budaya, gaya hidup mereka sehingga melupakan siapa diri kita yang sebenar.

Hari-hari aku tengok cermin sebab nak gosok gigi, bercukur. Makin lama nampak makin ketara kedut dimuka. Ini bermakna aku makin tua. Tapi orang cakap duduk kat negara 4 musim ni muka tak cepat kedut. Tapi aku rasa tak pulak macam tu ceritanya. Iya rumah kata pergi dan kubur berkata mari…

Semua yang hidup pasti mati. Siapa takutkan mati bermakna dia ada penyakit ‘wahhan’. Cintakan dunia dan takutkan mati. Jauhkanlah aku, isteriku, anak-anak ku, keluargaku, saudara-saudara ku, sahabat-sahabat ku dan semua umat Islam dari penyakit ini.. Bantulah kami ya Allah….amin

Advertisements

2 comments so far

  1. Ninie on

    Amin..

  2. e_man on

    assalamualikum, weh pe kabo? sehat x, kalau x sehat wat2 sehat. weh doakan lah iman dapat 9A+ dlm SPM. lame x dengo bite, dengor abd de dapat keje baru, beso x gaji. leh li ipot utk iman hihihi…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Pages

  • Meta

  • %d bloggers like this: